מחקר מיליון הנשים

(0)
לדרג

טיפול משולב באסטרוגן ופרוגסטרון בנשים בגיל המעבר מקטין הסיכון ללקות בסרטן הרחם - ועוד...

מאת: מערכת zap doctors
מהו מחקר מיליון הנשים?

במגזין הרפואי היוקרתי Lancet התפרסמו תוצאותיו של מחקר "מיליון הנשים" אשר בחן את הקשר בין הסיכון לפתח סרטן רירית הרחם בנשים שנטלו טיפול הורמונלי חלופי, ביחס לנשים שמעולם לא נטלו טיפול הורמונלי חליפי.

מחקר מיליון הנשים הוא מחקר אפידמיולוגי. השתתפו בו 716,738 נשים למשך תקופת מעקב ממוצעת של 3.4 שנים. גילן של הנשים היה בין 50 64. (Lancet 365:1543-1551, April 2005)

במחקר נמצא כי:

1. טיפול משולב של אסטרוגן ופרוגסטרון הנלקחים כל החודש, מקטין את הסיכון היחסי ללקות בסרטן הרחם ב 30%.

2. טיבולון, המשווק בישראל בשם ליויאל, מעלה את הסיכון היחסי של נשים ללקות בסרטן הרחם ב 80%.

3. אסטרוגן בלבד מעלה הסיכון היחסי ללקות בסרטן הרחם ב - 45%.

4. טיפול משולב ציקלי (מחזורי), כלומר נטילת אסטרוגן בלבד כל החודש ופרוגסטרון למשך 10-14 ימים, אינו משנה את הסיכון היחסי לסרטן הרחם, בהשוואה לנשים שלא נטלו מעולם טיפול הורמונלי.

בעקבות פרסום המחקר יצא ה National Cancer Institute בארה"ב במאמר תגובה, בהתייחסו למספר נקודות:

המחקר מספק מידע ייחודי על טיבולון (ליויאל), המצוי בשימוש במספר מדינות באירופה, אך אינו מאושר לשיווק בארצות הברית. ליויאל מעלה את הסיכון ללקות בסרטן רירית הרחם, בדומה לטיפול באסטרוגן בלבד, כך שיש לנקוט בזהירות בשימוש בו.

בשנות ה- 80 התגלה שטיפול הורמונלי חלופי המכיל אסטרוגן בלבד מעלה את הסיכון לסרטן הרחם, וכי מתן תוספת פרוגסטרון מונעת את העלייה בשכיחות סרטן רירית הרחם. לכן, משנות ה- 80' מקובל שנשים בגיל המעבר שלא עברו כריתת רחם, צריכות ליטול טיפול הורמונלי חלופי משולב המכיל אסטרוגן ופרוגסטרון.

טיפול הורמונלי חליפי הוא הטיפול היעיל ביותר להקלת תסמיני גיל המעבר. לכן כדי להפחית את הסיכון לסרטן ואת הסיכונים האחרים, על הרופאים המטפלים להמליץ לנשים ליטול טיפול הורמונלי במינון הנמוך ביותר האפקטיבי למשך תקופה קצרה.

בואו לדבר על כך בפורום גיל המעבר וטיפול הורמונלי חלופי

ובפורום גיל המעבר בשיתוף האגודה לקידום בריאות נשים

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום