טיפול NLP – כך תיפטרו מדפוסי התנהגות שליליים

(10)
לדרג
תוכן מקודם

שיטת NLP (תכנות נוירו-לשוני) מציעה דרך חדשה ומעניינת לזהות ולשנות דפוסי חשיבה והתנהגות המגבילים אותנו. המטפלת אירינה גרמן מסבירה מה הופך את שטית הטיפול הזו למשנת חיים

פסיכותרפיסטית
053-6854031 (מספר מקשר)

NLP הוא טיפול ממוקד, שיסייע לכם לטפל באופן נקודתי בדפוסי התנהגות שליליים שאתם רוצים להיפטר מהם. השיטה אפקטיבית גם עבור חרדות, התפרצויות זעם ועוד. המטפלת אירינה גרמן, מסבירה מה הופך את השיטה הזו למשנת חיים.

שיטת הטיפול NLP (Neuro Linguistic Programming - תכנות נוירו-לשוני) משלבת כלים מתחומי הפסיכולוגיה, הלינגויסטיקה והנוירולוגיה ומציעה דרך חדשה ומעניינת לזהות ולשנות דפוסי חשיבה והתנהגות המגבילים אותנו בחיים. במוקד השיטה עומדים המטפלים המיומנים, אשר מובילים את המטופלים במסע של התפתחות אישית והתגברות על חסמים פנימיים באמצעות כלים ייחודיים.

טיפולי NLP זוכים לפופולריות הולכת וגדלה בזכות היעילות והמהירות שלהם בהשגת שינוי משמעותי בחייהם של המטופלים.

"NLP זה תחום בפסיכולוגיה המעשית, הכולל אוסף כלים וטכניקות שונות שעוזרות לאנשים לשנות דפוסי התנהגות ולשפר את איכות חייהם", מסבירה גרמן, מטפלת ותיקה בשיטה. "האדם יכול להיפטר מאמונות מגבילות ולשחרר הרגלים פחות טובים באמצעות שיטה זו, לרבות במערכות יחסים עם קונפליקטים חוזרים. עם זאת, חשוב לציין שהמטרות שאנחנו מציבים במסגרת הטיפול חייבות להיות ריאליות ומותאמות אישית, אין כאן קסמים".

כיצד מתבצע התהליך הטיפולי מבחינה מעשית?

התהליך הטיפולי הוא מורכב והדרגתי. לדברי גרמן, יש שלושה קריטריונים חשובים כדי להצליח: ראשית, מודעות - להבין מה האדם רוצה לשנות ומהי המטרה שלו. שנית, סבלנות - כיוון שמדובר בתהליך שדורש זמן ומחויבות, כולל משימות ביתיות ויומן מעקב, ולבסוף, הכרה בכך שיתעוררו התנגדויות פנימיות בדרך, אך רצון ואמונה יכולים להביא לתוצאות מהירות וטובות.

NLP

הטיפול דורש מחויבות, כולל משימות ביתיות ויומן מעקב. צילום: שאטרסטוק

"היה לי מטופל שרצה לפתוח עסק שנים רבות אך לא האמין שיוכל בשל חוסר ביטחון עצמי", נזכרת גרמן. "בנינו תכנית אסטרטגית מפורטת עם תכנית חלופית למקרים של קשיים. תוך זמן קצר ראיתי אצלו שינוי מפתיע - הוא עבד קשה, כתב יומן מעקב והצליח לחזק את האמונה בעצמו. בסופו של דבר הוא הצליח להגשים את המטרות שלו והפתיע את עצמו".

מטרות הטיפול

NLP מתאים לכל אדם שמזהה נקודה לשיפור ורוצה באמת לשנות. "זהו טיפול השם דגש על התפתחות אישית עבור אנשים בריאים", אומרת גרמן. "אנחנו בודקים מה הן החסימות של האדם ומטפלים בצורה יעילה ואינדיווידואלית שמותאמת אליו".

גרמן מציינת שככל שמחזקים תחום אחד בחיים, תחומים נוספים משתפרים גם הם. הטיפול יכול לכלול כלים כמו דמיון מודרך, שחרור מחוויות רעות מהעבר, זיהוי וחיזוק הערכים האישיים ופיתוח מנגנונים לניהול רגשות טוב יותר. "מטרת המטפל היא לאפשר למטופל לחוש בנוח, כדי שיוכל לחשוף את הדברים האמיתיים שצריך לשנות".

ביצוע הטיפול באופן מקוון

אחד היתרונות הבולטים של NLP הוא היכולת לקיים את הטיפול באופן מקוון. "בסביבה המקוונת האדם יכול לבחור את המקום והזמן שנוחים לו ביותר ולקבל את הטיפול מהבית", מציינת גרמן. "לעומת זאת, כשצריך להגיע לטיפול במרחב פיזי, לפעמים מתחילה התרגשות שלא נחוצה. מהבית פשוט נוח יותר למרבית המטופלים". עם זאת, היא מדגישה שלפעמים נדרשת נוכחות פיזית לשם הטיפול הספציפי, והדבר תלוי כמובן גם בהעדפת המטופל עצמו.

עם עבודה קשה יגיעו גם התוצאות

במהלך שנות נסיונה כמטפלת NLP, גרמן רואה תוצאות משמעותיות אצל מטופליה. "בן אדם יכול להגיע לתוצאות הרבה יותר טובות ממה שהוא ציפה אם הוא משתף פעולה כנדרש. זה לא משנה אם עובדים על ערך עצמי, יחסים זוגיים או התפתחות אישית בתחומים אחרים. ברגע שמתחילים לטפל בנקודה אחת, דברים נוספים משתנים לטובה".

גרמן חוזרת ומדגישה כי המפתח להצלחת הטיפול הוא מודעות, רצון ונכונות להשקיע מצד המטופל. "אני ממליצה לכל מי ששוקל להתחיל טיפול כזה, שיתייעץ קודם עם המטפל וישאל שאלות כדי להבין אם זה המסלול המתאים לו", מסכמת גרמן.

(צילומים: שאטרסטוק)

אירנה גרמן NLP
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום