הגדלת חזה: מיתוס - ומציאות

(0)
לדרג
תוכן מקודם

מתכננות לעבור ניתוח הגדלת חזה, מחפשות מידע בגוגל - והולכות לאיבוד? הגעתן בדיוק לכתבה הנכונה, שתעזור לכן לעשות סדר ולקבל החלטה מושכלת

רופאה מנתחת פלסטית ,מומחית לכירורגיה פלסטית
077-2311117 (מספר מקשר)

ניתוח הגדלת חזה הוא אחד הניתוחים הפלסטיים השכיחים בישראל. חיפוש אחר מידע אודות הניתוח מוביל לחשיפת מידע רב לגבי הניתוח המבוקש. הגיעה העת לבדוק: מה מבין פיסות המידע נכון או לא. הגדלת חזה -המציאות.

הגדלת חזה = הרמת חזה?

הרבה מהנשים השוקלות ניתוח להגדלת חזה מניחות כי הוא משולב בהרמת חזה - ומאמינות שמדובר בהליך אחד, הכורך יחד את שתי הפעולות. המשוואה בין שני המהלכים הניתוחיים אמנם קיימת, אך היא איננה הכרחית תמיד.

הרמת חזה היא פעולה שונה מהגדלת חזה. שתי הפעולות אמנם נרתמות לשיפור מראה החזה - ולשם יצירת שד יפה, זקור ומרשים יותר; עם זאת, לא כל אשה שזקוקה להגדלת חזה זקוקה גם להרמת חזה (ולהפך).

ישנם ניתוחי שדיים שיכללו רק אחת מהפעולות - וישנם ניתוחים שיכללו את שתי הפעולות. כל אחד מהניתוחים כולל מהלך ניתוחי שונה - ולעתים אף הצטלקות שונה לחלוטין. כמו כן, בניתוחי הגדלת שדיים משתמשים בשתל; ואילו בניתוחי הרמת חזה - במקרים מסוימים, בהם יש מספיק רקמת שד - אין הכרח להכניס שתל לשד.

ההליך הניתוחי שייבחר והאופן בו ייושמו הגדלת ו/או הרמת החזה - נתונים לבחירה; מאפיינים מגוונים משפיעים על הבחירה - ובהם: גודל השד וצורת השד; המטרה הסופית; רצון המטופלת, שיקול דעת של המנתח ועוד.

אין התמחות מיוחדת לניתוחים פלסטיים בחזה. צילום: thinkstock

ישנם מנתחים פלסטיים "מומחים לשד" - ובהם כדאי לבחור

תפיסה זו שגויה, אך ניתן לשאוב ממנה מסקנות נכונות. ככלל, אין התמחות מיוחדת לניתוחים פלסטיים בחזה; עם זאת, בהחלט ישנם רופאים מומחים יותר ומנוסים יותר - בניתוחים פלסטיים בשדיים.

כל מנתח פלסטי רשאי לעשות כל ניתוח פלסטי - וישנם ניתוחים פלסטיים מגוונים. עם השנים, חלק מהמנתחים בוחרים "להתמקצע" בתחום מסוים, אותו הם לומדים ומרחיבים את הידע לגביו. בעולם הרפואה בכלל ובעולם הכירורגיה בפרט, כל הזמן יש חידושים, עדכונים, מחקרים, שיטות וכלים חדשים.

רופאים מומחים לניתוח פלסטי בחזה גם צוברים ניסיון וגם ממשיכים כל הזמן להתמקצע וללמוד. הם עוברים השתלמויות, משתתפים בכנסים, משתתפים ו/או מתעדכנים במחקרים, לומדים לגבי שיטות ניתוחיות חדשות ואמצעים ניתוחיים מתקדמים וכו'.

יש לקחת נתון זה בחשבון, כגורם שמשפיע על בחירת המנתח. מטבע הדברים, עדיף לבחור במנתחים פלסטיים בעלי ותק וניסיון - שביצעו לא מעט ניתוחי שדיים.

בהקשר זה, חשוב לציין כי הבחירה במנתח פלסטי מומחה, מתאים ו"נכון" - היא בחירה קריטית ורבת חשיבות. בחירה "נכונה" מגדילה את הסיכוי לתוצאות טובות, מפחיתה סיכונים שכרוכים בניתוח - ומגדילה את הסיכוי לשביעות רצון של המטופלת.

אחרי הגדלת חזה - לא ניתן לאתר סרטן שד

הנחה זו איננה לגמרי מדויקת, אך יש בה מן האמת. ניתן לאתר גושים חשודים כממאירים, בשדיים של נשים שעברו ניתוח הגדלת חזה עם שתלי סיליקון בבדיקות הדמיה, אולם השתלים מחייבים בדיקה שונה, ויש לציין את העובדה שעברת הגדלת חזה טרם בדיקת ממוגרפיה. לעומת זאת יש לציין שנשים עם שתלים, בדיקות המעקב הידניות - אצל כירורג שד, מדויקות יותר.

בשל עובדה זו, אישה המצויה בקבוצת סיכון לחלות בסרטן שד ומעוניינת לעבור ניתוח להגדלת חזה, צריכה לעדכן את הכירורג הפלסטי בהיסטוריה משפחתית ואישית - עוד טרם הניתוח.

ניסיון רב הוא מאפיין קריטי המשפיע על בחירת מנתח פלסטי. צילום: thinkstock

ואחרי כל אלה - לשאלת השאלות: איך בוחרים מנתח פלסטי לניתוח הגדלת חזה?

ישנם מספר פרמטרים, המשפיעים על איתור ובחירה של מנתח פלסטי מתאים: ניסיון רב שנים הוא מאפיין קריטי - המשפיע על בחירת מנתח פלסטי. חוות דעת והמלצות של מטופלות - שעברו ניתוחים והיו מרוצות מהיחס, המקצועיות והמעקב הרפואי לאחר הניתוח.

כמו כן, יש להתרשם מהיחס, האדיבות, המקצועיות וההסברים של הרופא - טרם הניתוח; ולא להתבייש לשאול ולברר כל דבר, שיעיד על כישוריו והתאמתו לביצוע הניתוח הנחשק.

לסיכום: קיים מידע רב אודות ניתוחי הגדלת חזה ברשת. לפני שמקבלים החלטה על ניתוח כה חשוב, מומלץ להיוועץ במנתח פלסטי ותיק ורב ניסיון ולבחון יחד אתו את כל השאלות המתעוררות.

ד"ר דנה אגוזי היא כירורגית פלסטית, מנהלת מחלקת פלסטיקה בבי"ח קפלן.

סייעה בהכנת הכתבה: נגוהה שפרלינג, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום