בקרוב: הנחה בביטוח המשלים

(0)
לדרג

בהוראת משרד הבריאות תתקיים הפחתה במחיר של התכניות בשירותי הבריאות הנוספים (שב״ן). בין היתר תתבצע הפחתה ב: "כללית פלטיניום", "כללית מושלם", "מכבי זהב", "מאוחדת עדיף" ו"לאומית זהב"

מאת: מערכת zap doctors

כיום כל קופת חולים מספקת למבוטחיה שירותים רפואיים בסיסיים (סל השירותים הבסיסי) וכן תוכניות הכוללות שירותי בריאות נוספים (שב"ן) שהם למעשה "ביטוחים משלימים", הכוונה היא לשירותים הרפואיים שקופת החולים מציעה למבוטחים בה בנוסף לשירותי הבריאות הכלולים בסל השירותים הבסיסי.

חוק ביטוח בריאות ממלכתי קובע כי קופות החולים רשאיות להציע לחבריהן תכניות לשירותי בריאות נוספים, הידועות בכינויין "ביטוח משלים" (שב"ן).

מי מקבל שירותי שב"ן?


כל חבר קופת חולים זכאי להצטרף מרצונו לתכנית שב"ן שמציעה הקופה תמורת תשלום, בלא תלות במצבו הבריאותי או בגילו. התשלום הוא אחיד לכל החברים באותה קבוצת גיל ובאותה תכנית. קופת החולים אינה רשאית לחייב את חבריה להצטרף לתכנית "הביטוח המשלים" ואינה רשאית להתנות את זכאותם לסל שירותי הבריאות הבסיסי בהצטרפות לתוכנית השב"ן.

מה כלול בתכנית השב''ן?


כל קופה חופשית לבחור איזה שירותי בריאות נוספים יוצעו למבוטחים בתוכנית השב"ן שלה - בתנאי שהשירותים אינם כלולים בסל השירותים הבסיסי. קיימים הבדלים בתוכניות השב"ן המוצעות על-ידי הקופות השונות.
שינוי בתוכנית השב"ן, יכול להתבצע רק לאחר שקופת החולים קיבלה את אישור משרד הבריאות.

תכניות שב"ן כוללות לדוגמא:

  • תרופות שאינן כלולות בסל שירותי הבריאות – על פי רשימה מוגדרת
  • רפואת שיניים
  • חוות דעת רפואית נוספת
  • רפואה משלימה
  • בדיקות תקופתיות
  • השתלות וניתוחים בחו"ל (מעבר לזכאות על-פי חוק ביטוח בריאות ממלכתי)
    הכול בכפוף לתנאים שבכל תכנית.

אז מה למעשה חדש ואיך זה הולך לעלות למבוטח פחות?

פקודת בריאות העם מסדירים את נושא תקופת ההמתנה בה רופא אינו יכול לטפל או לייעץ במסגרת הרפואה הפרטית לאדם בו טיפל או נתן לו ייעוץ במסגרת הרפואה הציבורית. לכן, כצעד משלים לתקנות הצינון נקבעו מבחני תמיכה לקופות החולים לשם תמרוץ הסטת ניתוחים ממימון פרטי למימון ציבורי.

 

כצעד משלים נוסף וכחלק מהמהלך הכולל שמוביל משרד הבריאות, התכנית מחייבת קופת חולים המשתתפת במבחני התמיכה ואשר התחייבה להפחית את ההוצאה על פרק בחירת מנתח בתכניות השב"ן שלה במקביל לגידול בניתוחים שבוצעו במסגרת סל הבריאות הממלכתי, להפחית את דמי החבר של תכניות השב"ן בהתאמה.

בהתאם למתווה הסטת הניתוחים למימון ציבורי אישר משרד הבריאות הפחתת דמי החבר בתכניות השב"ן השונות.

חשוב לציין, כי מדובר בהפחתת דמי חבר ראשונית וצפויות הפחתות משמעותיות נוספות, עם המשך הבשלתה של תכנית זו ועם הגדלת כמות הניתוחים המבוצעת במסגרת הציבורית.

סגן שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן, ציין כי: "מדיניות חברתית שמטיבה עם אזרחי ישראלי. זהו צעד משמעותי של המשרד לטובת המבוטח הישראלי, שיקבל ביטוח משלים בפחות כסף. זוהי הוזלה שתעזור לכולם".

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, הוסיף: "התפיסה שלנו היא להסית כמה שיותר משאבים לעבר הרפואה הציבורית וכתוצאה מכך להפחית את הפרמיות בפרטי".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום