יש לכם כלב או חתול? בעיות רפואיות שיש לבדוק בחיות מחמד

(0)
לדרג
תוכן מקודם

ככל שהרפואה מתפתחת, כך גם הרפואה הוטרינרית לא נותרת מאחור ומציעה מענה מגוון ואיכותי עבור מנעד רחב של בעיות רפואיות המופיעות אצל בעלי חיים. ד"ר בלנק גרגוריו, המנהל שתי מרפאות וטרינריות, חולק מהידע ומהניסיון שלו עם בעלי חיות מחמד, כלבים וחתולים מגיל שש ואילך

וטרינר
077-2318500 (מספר מקשר)

ככל שהרפואה מתפתחת, כך גם הרפואה הוטרינרית לא נותרת מאחור ומציעה מענה מגוון ואיכותי עבור מנעד רחב של בעיות רפואיות המופיעות אצל בעלי חיים. ד"ר בלנק גרגוריו, המנהל שתי מרפאות וטרינריות, חולק מהידע והניסיון שלו עם בעלי חיות מחמד, כלבים וחתולים מגיל שש ואילך

לשאלה אילו בעיות יכולות להתעורר בקרב כלבים או חתולים לאורך השנים, עונה ד"ר בלנק גרגוריו, המנהל שתי מרפאות וטרינריות, כי "יש שלושה מצבים רפואיים שכדאי לכם לבדוק. הראשון הוא מצב השיניים, השני הוא תפקוד לבבי, והשלישי הוא מצב המפרקים ובעיקר פרקי האגן". גילוי מוקדם של המצבים הללו יכול לעשות שינוי של ממש באיכות החיים של חיית המחמד שלכם ובטיפול שהיא תוכל לקבל, ולכן חשוב ביותר לבצע בדיקות במקרה שמתעורר חשד.

מצב השיניים

המצב הרפואי הראשון שעל כל אחד לבדוק בחיית המחמד שלו הוא מצב השיניים. "מגיל חמש או שש שנים, כלבים וחתולים צריכים ניקוי שיניים אחת לשנה", אומר ד"ר בלנק, "וישנם גזעי כלבים קטנים שצריכים לרוב טיפול מוקדם יותר, במיוחד גזעים בעלי ראש קצר ורחב כגון פקינז, יורקשייר, טרייר, שיצו או פאג סיני".

במקרים חריגים יותר, המרפאות הוטרינריות שבניהולו של ד"ר בלנק מציעות אף טיפול של עקירה כירורגית, וזאת כאשר השיניים מגיעות למצב של ריקבון או שישנה תזוזה מסוימת של אחת השיניים או כמה מהן בתוך החניכיים. "הטיפול נעשה תחת טשטוש קל, ללא הרדמה כללית, ועל ידי מכשיר שנקרא סקיילר", מסביר ד"ר בלנק. "ישנם מקרים שבהם כדאי לבצע בדיקת דם כללית לפני הטשטוש, וזאת על מנת לבחון את תפקוד המערכות הפנימיות ובעיקר את פרופיל הכבד ופרופיל הכליות", הוא מוסיף.

תפקוד לבבי

המצב הרפואי השני שחשוב לשים לב אליו בחיות המחמד הוא התפקוד הלבבי שלהן. הלב הוא מרכז הגוף, האיבר החשוב ביותר שמפעיל אותו ומחדיר בו חיות ולכן חשוב ביותר לתת עליו את הדעת ולוודא שהוא מתפקד בצורה מיטבית גם אצל הכלב או החתול.

במרפאה של ד"ר בלנק גרגוריו שמים דגש מיוחד על בדיקת בעיות לב. "דרך האזנה לקולות הלב והנשימה במרפאה, ניתן לשמוע ולגלות בעיות לב אצל חיות המחמד כגון אוושת לב, קצב לבבי לא סדיר ועוד תופעות", הוא אומר. אם לאחר הבדיקה מתעורר חשד למחלת לב אצל בעל החיים, יבוצעו בדיקות נוספות עד לאבחון הבעיה באופן ודאי. "ישנן תרופות שיכולות לסייע לתפקוד לבבי טוב יותר ולאיכות החיים של חיית המחמד", אומר ד"ר בלנק, "ולכן גילוי מוקדם של הבעיה חשוב ביותר".

מצב המפרקים

המצב הרפואי השלישי שעלול להתעורר אצל חיית המחמד שלכם הוא בעיות במפרקים. "בעיית המפרקים, בעיקר ברגליים האחוריות, היא נפוצה מאוד", מציין ד"ר בלנק. לדבריו, בעיית מפרקים אצל חיית המחמד שלכם תופיע כנראה במוקדם או במאוחר, וזו תופעה שכיחה שמתרחשת אצל רוב הכלבים, בעיקר בכלבים גדולים בעלי משקל כבד.

טיפול בכלבים

"בגיל מסוים מתחילה שחיקה של הסחוס סביב המפרק, שמתקדמת עם הזמן", מסביר ד"ר בלנק, "כאשר המפרק יכול להישאר ערום לגמרי וללא סחוס, כך שבכל תנועה הרגל כואבת מאוד. אם אתם רואים אצל הכלב המתבגר שלכם בעיות הליכה, צליעות, קושי לקום בבוקר או קושי במדרגות – קחו אותו בהקדם לבדיקה במרפאה המטפלת. ישנו מגוון רחב של תרופות ומוצרים שיוכלו לעזור לכלב שלכם ולשפר את איכות החיים שלו מבלי שיחווה כאב וסבל".

עצה אחרונה מפיו של ד"ר בלנק: גם אם אתם לא מבחינים בתסמינים החריגים שצוינו, כדאי בכל זאת לבצע בדיקה פיזיקלית כללית במרפאה וטרינרית לפחות פעם או פעמיים בשנה. זאת כדי שיהיה מעקב מסוים אחרי מצבה הבריאותי של חיית המחמד שלכם ובמקרה שמתפתח אצלה מצב רפואי בעייתי – הרופא יגלה זאת ויטפל בבעיה באופן מיטבי. גילוי מוקדם חשוב ביותר, כיוון שהוא מונע הידרדרות בריאותית.

ד"ר בלנק גרגוריו מנהל שתי מרפאות וטרינריות המטפלות בכלבים ובחתולים בגילאי שש-שבע שנים. למידע נוסף, פנו למרפאה

  • צור קשר
ד"ר בלנק מרפאות וטרינריות
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום