פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

3678 הודעות
3191 תשובות מומחה

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

30/11/2015 | 11:11 | מאת: מרים

שלום, נכדתי בת השנתיים, פיתחה דיבור שוטף ועשיר. אולם לאחרונה, הופיעה תופעה חדשה אודותיה אשמח לשמוע את חוות דעתכם. כשהיא מתחילה לדבר, לא אחת היא "נתקעת" במילה הראשונה וחוזרת עליה שוב ושוב...עד שמשתחרר לה כל המשפט אותו רצתה לאמר. יש תחושה שקושי זה, בולם אותה מלדבר בכלל, ויש צמצום בשיח הספונטני שלה. האם צריך לעשות משהו? לחכות שיעבור מעצמו? בתודה מרים

זו תפעה מוכרת ונורמלית בילדים בגיל זה, תחלוף מעצמה ככל שתניחו ותתנו לה לדבר בקצב שלה. כשהיא חוזרת על תחילת המילה או משפט למעשה חושבת מה להגיד ומארגנת את המילים למשפטים, היא פשוט מתחילה לדבר לפני שמוכנה מבחינה שפתית. אין מקום לדאגה

24/11/2015 | 09:28 | מאת: נילי

שלום, בתי בת 2.5 שומעת שתי שפות גם בבית וגם בגן.היא מבינה שתי שפות, איך בדיבור יש בעיה: היא אומרת רק משפט אחד שמורכב משלוש מילים. בנוסף היא אומרת רק סוף של מילה אם מילה מורכבת משתי הברות או יותר. לדוגמה לבקבוק היא קוראת "בוק". אם היא רוצה לאכול היא אומרת "כול" ולא אומרת "אני רוצה לאכול". האם בגיל הזה יש מה לעשות? האם כדאי לפנות למכון להתפתחות הילד? קלינאי תקשורת? האם אפשר לעשות את זה בפרטי או שעדיף לערב את המערכת? אשמח לקבל עצות

לקריאה נוספת והעמקה

שתי שפות בגיל זה, מבינה הכל.... נשמע שהיא מתפתחת כראוי כי שתי שפות מקשות על הדיבור. רצוי להיבדק אצל קלינאי תקשורת להקפיד על חשיפה לשפה אחת על ידי מבוגר אחת, לא מבוגר שמבלבל שתי שפות כי כך היא לא תצליח לפענח את השוני בין שתי השפות. סבלונות ומעקב ואם אין התקדמות ממשית במהלך שלושה חודשים, רצוי לפנות לקלינאי תקשורת מכון להתפתחות היל רק למי שיש עיכוב התפתחותי ביותר מהבט אחד. בהצלחה

30/11/2015 | 16:01 | מאת: נילי

תודה על התגובה, אני ובעלי מדברים איתה רק בעברית, אבל ביננו מדברים ברוסית, לכן היא שומעת שתי שפות בבית. הזכרתי את מכון להתפתחות הילד כי רופאת ילדים אמרה שבגיל הזה לא שולחים לקלינאי תקשורת, אלא פונים רק למכון להתפתחות הילד. בכל מקרה ננסה לעקוב, תודה!

24/11/2015 | 08:59 | מאת: רן

שלום, יש לי בדיבור בעיות עם צ' וש'. שאני מדבר אני שומע את עצמי לרב באופן תקין וכך כנ''ל לגבי הקול. לעיתים אני מרגיש שאני מבטא מילים בצורה לא הכי תקינה, אך לרב אני שומע את עצמי מדבר מצויין. עם זאת, אומרים לי לעיתים קרובות שאינני ברור. וגם בהקלטות/וידאו נשמע כאילו מדבר אדם אחר לחלוטין ולא אני. כמובן שללתי את העיניין הטכני על ידי כך שבדקתי אנשים אחרים מדברים לעומתי. ההקלטה שלהם זהה למה ששמעתי בפועל. כמובן שזה תקין, מכיוון שאנו שומעים את עצמנו פעמיים ולכן הקול שאחרים שומעים שונה ממה שאנחנו שומעים.. אבל אם עד כדי כך ההבדל? יש הבדל של שמים וארץ בין הקול שנשמע לי לבין הפועל, וכך גם לאופן הגייתם של המילים. פתאום כול הדיבור נראה עמוס בש' וצ' "והרעשים" הנלווים לכך.. בקיצור, הייתי רוצה לדעת אם בגילי (25) אפשר לשפר את הדיבור ואת הקול באופן משמעותי, ובדרך כלל על כמה זמן זה מדובר? והאם על פי מה שזה נשמע לך, מדובר במקרה של בעיה גופנית?

לקריאה נוספת והעמקה

בעקרון אפשר לשפר, במיוחד למי שיש מוטיבציה ומודעות. תתחיל בביצוע בדיקת שמיעה ותמשיך בחיפוש קלינאי תקשורת. הטיפול בגילך איננו בסל של קופ"ח בהצלחה

מחפש קלינאי תקשורת המטל/ת בנושא קול באזור אשקלון. תודה, ערן 054-5550999

תפני לאגודת קלינאי התקשורת

14/11/2015 | 23:15 | מאת: אנונימי

שלום אני בן 16 אני מתחיל עוד מעט טיפול אצל קלינאית תקשורת, השאלה שלי אם שווה לי להתחיל תטיפול שכנראה יכול להיות שלא יצליח או ללכת לדייב לדרמן ובטוח אני יוכל להיפטר מהדיבור המהיר ומהתקיעות שכל מיני מילים ובאיזה ערים דייב עובד אני גר בטבריה.

לא מכירה את דייב לדרמן. הטיפול אצל קלינאי תקשורת יואיל, במידה ויש לך נכונות ומוטיבציה אמיתית לשינוי, כי כניראה שיש לך מודעות ורצון לשיפור, שאלה התנאים הבסיסייים להצלחה של כל שינוי שיגרום לשיוני הרגלים. בהצלחה!

15/11/2015 | 15:54 | מאת: אותו אנונימי בן השש העשרה

תודה לך על התגובה תאמת יש לי המון מוטבציה להיפטר מהדיבור המהיר בגגל שעוד שמונה חודשים יש לי גיבוש שייטת.

10/11/2015 | 23:29 | מאת: בן 29

שלום אני בן 29 קול שלי כמו בחורה או בן 12 בבדיקות דם טסטסטרון נמוך מהנורמה האם יש קשר? אם כן מה הטיפול ומי אחראי לתת לי טיפול

יש קשר בין רמת הטסטוסטרון ו"החלפת הקול" בהתבגרות ובבגרות. ניתן לטיפול אצל קלינאי תקשורת המתמצא בטיפול קול. בהצלחה

07/11/2015 | 08:43 | מאת: אמא

הי אני דוברת עברית שפת אם ואנגלית לא טובה כל כך מבחינת דקדוק וכו אבל ברמה סבירה. אני משמיעה ושרה לבניי בני ה4 חודשים באנגלית ומדברת מפשטים קצרים תקניים בבאנגלית. השאלה אם בהמשך אצרף מטפלת או בני משפחה שדוברים אנגלית תקנית לדבר איתם מדי פעם - האם זה ייצור נזק או יועיל ללמידה של שפה שנייה?

קודם כל עליו ללמוד שפת אם, אותה שפה שבה תאוהבי אותו ותצעקי אליו כדיהיה בסכנה! העקרון יהיה מבוגר אחד, שפה אחת.... בנתיים את משעשעת אותו ואת עצמך באנגלית, אבל לבטח לא תחזיקי מעמד לטווח ארוך. הילד צריך עקביות ויכולת לצפות מראש באיזה שפה תפני אליו. פשר שיהיו עוד מבוגרים שידברו איתו שפה אחרת, העקרון של מבוגר אחד- שפה אחת חייב להישמר וכשיתחיל לדבר, הוא כבר יחליט בעצמו על השפה לתקשורת עם הסביבה.

06/11/2015 | 21:37 | מאת: נועה

שלום, בני בן שלוש וחצי לא מדבר שוטף ,אומר מילים בודדות ומשפטים של 2 מילים וגם לא תמיד וחוזר על אותם מילים לעיתים , תסכול עצום שלא יודע לדבר. הוא ילד שמח ומבין הכל וגם מה שאנחנו מדברים איתו , אבל התקשורת המילולית קשה מאד מאד. מגלה סימניי בלבול וחרדה לפעמים , שינויים במצב רוח לעיתים ומפגין הרבה לחץ כשצריך להתמודד עם פעולה כגון לשבת איתי למשל לצייר, מתחמק ורק מה שמאד מעניין אותו הוא יושב ועושה. אני מודאגת בעיקר מכך שהוא לא מדבר אני יודעת שזה מצביע על בעייה. רציתי לשאול מה הגישה הנכונה למצב שילד לא מדבר בסביבה שכן מדברת? אני רוצה לציין שאנחנו בהמתנה לאיבחון ושהילד בגן רגיל והגננת מדווחת על קשיים . הילד כן מתקשר עם ילדים אחרים בדרכו שלו.

לקריאה נוספת והעמקה

יש להפנותו, דרך רופא ילדים או אאג' לבדיקת שמיעה. במקבלי לפנות לקלינאי תקשורת, דחוף! הוא זכאי לקבלת טיפול דרך הקופה, לא להמתין דקה יותר!

12/09/2015 | 10:17 | מאת: רות

יש לי בעיה של דחיקת לשון שלא טופלה. כיום אני בת 27, האם לדעתך יש עוד דרך לשנות הרגל זה?

לקריאה נוספת והעמקה

אם יש לך מוטיבציה, אפשר!

10/09/2015 | 09:28 | מאת: מלי

שלום בתי בת 3 לא מבטאה ש ו - צ. במקום זה היא אומרת ס. עד איזה גיל לחכות לפני שפונים לקלינאי תקשורת? איך פונים לקלינאי תקשורת? דרך קופת חולים? מה התהליך? תודה!

פונים דרך קופ"ח, ישיר או דרך הרופא המטפל, בהתאם לקביעת הקופה שלך. לגבי הגיל, בסביבות גן חובה. כל טוב

31/08/2015 | 09:53 | מאת: מישהו

אני בן 12 וכל פעם אני בא לדבר יורד לי הביטחון ואני לא מצליח להתחיל תמשפט אפילו ואני מגמגם לדעתי זה מהלחץ ואני הייתי אצל קלינאית תקשורת שנה

לקריאה נוספת והעמקה

אז אולי צריך גם טיפול אצל פסיכולוג? אולי משולב? תשוחח עם הרויך ותמצאו פתרון ביחד

06/09/2015 | 07:06 | מאת: נטעלי

אם קלינאית תקשורת לא עזרה מציעה שתפנה לדייב למלמן.

29/08/2015 | 13:38 | מאת: אמא מודאגת

שלום רב, תינוק שלי כבר נכשל בבדיקות שמיעה כבר בלידה בבית החולים, באבחון בירה בגיל 5 חודשים, אובחנה לקות שמיעה קשה. בבדיקה אחרונה בגיל 7 חודשים דווח על לקות בינונית. הילד אומר כמה מילים (אבא, אמא, אדדדאא). האם צריך התערבות טיפולית כבר בגיל הזה? נא להפנות אותי בבקשהתנ

לקריאה נוספת והעמקה

חשוב מאד לעקוב אחר שמיעתו,צהאם נעזר במכשירי שמיעה? האם זקוק להתערבות חינוכית טופולית עי קלינאי תקשורת, האם בקשר עם מיחא, באזיור מגורים? מעקב רופא אאג, וקלינאי תקשורת חשובים ביותר, לכל אורך הדרך

23/08/2015 | 11:36 | מאת: אמא מודאגת

שלום רב, בני בן 10 חודשים לא מסוגל לאכול שום מרקם חוץ מנוזל. ברגע שמרגיש אוכל בגדול של פירור ישר מתחיל אצלו רפלקס הקאה שלבסוף הוא מקיא גם אחרי שהאוכל נפלט. אני לא יודעת למי לפנות לקלנאי תקשורת, מרפא בעיסוק או רופא אאג אשמח לקבל הכוונה מסודרת מה עושים במקרה הזה. אנחנו מאיזור השרון. תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה

יש מספר מקורות, לעזרה מרפאת אכילה לילדים בבית חולים תל השומר או אלין בירושלים קלינאי תקשורת עם נסיון עם תינוקות, דרך קופח או פרטי מכון להתפתחות הילד, כדי לבדוק עוד רגישויות ותגובה לגירויים את מוזמנת לפנות גם אלי, באופן ישיר לטל 050-2099435

16/08/2015 | 12:41 | מאת: חן

שלום ביתי בת שנתיים וארבעה חודשים, אינה ובטאת ק. היא אומרת תומי במקום קומי. ירות במקום ירוק. האם זה דרוש טיפול או שיעבור מעצמו? תודה!

היא בטח גם מחליפ האת הג ל ד, בגיל זה עדיין נורמלי ואף חמוד. תמתיני לגיל 3ץ5-4 ואם לא מסתדר, תפני לקלינאי תקשורת. בנתיים דברי איתה נכון ואל תחזרי על מה שהיא אומרת או תנסי לתקן, זה רק ילחיץ אותה. כשתהיה מוכנה ובלשלה תעשה זאת בעצמה.

02/08/2015 | 13:56 | מאת: יניב

אני בן 28 קול שלי עדין כמו ילד . טסטוסטרון אצלי 7.8 האם יש קשר? אם כן מה הטיפול

לקריאה נוספת והעמקה

בהחלט יש מה לטפל..תפנה אלי או לקלינאי תקשורת במתמחה בתחום טיפול קול. 050-2099435

01/08/2015 | 19:38 | מאת: יותם

אהלן, קודם כל תודה על ההתעניינות. אני בן 22 ותמיד אמרו לי שאני מדבר קצת מהר ולפעמים לא מובן. לפני כמה זמן שמעתי את עצמי ושמתי לב שאני אכן בולע מילים ומדבר לא מובן. אני רוצה ללכת לקלינאי תקשורת שיעזור לי להתמודד עם זה, ובכללי שאני אוכל לדעת איך לדבר יותר מובן וברור. האם שירות שכזה כלול בקופת חולים?

בגילך השרות לא כלול בסל השרותים של הקופה.

21/07/2015 | 23:07 | מאת: מוטי

בבקשה איזה אוכל או שתיה אסור לי לאחר הסרת הרירית הניתוח בוצע לפני כשלושה חודשים כרגע אני מונע מעצמי הרבה מאכלים בתודה מראש ורפואה שלמה מוטי

לא יודעת על איזה רירית מדובר, שאל את הרופא שטיפול בך

10/07/2015 | 01:40 | מאת: י

שלום רב, מזה זמן רב אני מרגיש אי נוחות בגרון ותחושה של הגבלה בתנועתיות של הקול בזמן שאני מדבר . התחושה שהיא שהקול יוצא לא בצורה הטבעית שלו, מרגיש שיוצא בצורה דקה ולחוצה שלא אופייני לקול שלי שאני מכיר . כמו שאמרתי התחושה היא שהתנועתיות של הקול ניהיתה מאוד מוגבלת ויוצאת בצורה רק חד גונית, כמעט בלתי אפשרי בשבילי לשנות את הטון דיבור ולדבר באינטונציה נכונה(כמעט בלתי אפשרי למי ששומע אותי להבין אם אני אומר משהו עם סימן שאלה או סימן קריאה וכו') וכתוצאה מכך אני לא מסוגל לדבר מבלי להרגיש את החוסר נוחות וההגבלה בזמן דיבור.. אני בן 23 ואת הבעיה אני מרגיש קרוב ל5 שנים,פעם היו תקופות ש'הקול הבריא' היה בא והולך כלומר ימים שהקול היה בסדר וימים שלא היה בסדר,בשנה האחרונה אני תמיד מרגיש את הבעיה . בדקתי את הבעיה מכל כיוון אפשרי,בדיקות אף אוזן גרון,הייתי אצל כמה קלינאי תקשורת שעבדו איתי (עם חלקם היו ימים טובים שהקול הבריא חזר,אבל לאורך זמן לא היה שיפור)בדיקות CT של אזור הפנים והגרון ולא הייתה סיבה ברורה שגרמה לזה. אחד הרופאות קול שהייתי אצלה ובדקה אותי אמרה לי שאני לא מפעיל את מערכת הקול כמו שצריך ושאני משתמש בחלקים/שרירים לא נכונים וגבוהים של הקול . לאחר המון נסיונות טיפול כושלים אני אובד עצות ולא יודע מה נותר לי לעשות, שכן הבעיה מגבילה אותי באופן קיצוני ולא מאפשרת לי לדבר בצורה טבעית ונינוחה .

לקריאה נוספת והעמקה

יכול להיות מרכיב נאורולוגי, תפקודי שניתן להעריך על ידי בדיקה של פעילות השרירים בזמן הפקת קול ובמנוחה, מעט רופאי אאג מתעסקים עם הנושא הזה.. מכוון שלאידוע לי היכן הייתה ומה עשיתה, לא יכולה להמליץ לך ספציפית למי ללכת. כמובן יש גם מרכיב רגשיש יכול להיות תוצאה או מקור הבעיה, רצוי לבדוק גם את הכוון הזה. בהצלחה

05/07/2015 | 09:38 | מאת: רחלי

שלום בני בן שנתיים וחצי נבהל אתמול בצורה חריגה כתוצאה מפריט שכמעט נפל עליו וההיסטריה סביב זה. לאחר מכן הופיע אצלו גמגום בעיקר במילה הראשונה..אאאאמא...או אאאאבא..לרוב במשפטים שלמים התופעה לא קיימת. מה עליי לעשות??

לקריאה נוספת והעמקה

כלום, בטח דבר כך ואולי עשה קפיצה באוצר המילים שלו וכעת מתקשה לבחור במה להשתמש. אני ממליצה לך , מכל הלב, אל תיצרי קשר בין הדיבור לשום דבר שקורה חיצוני. תעייני בתשובותי לאורך השנים על הנושא של חוסר שטף בדיבור ואל תחפשי בעיה במקום שזו תופעה נורמלית להתפתחות שפה אצל כל הילדים.

06/06/2015 | 10:54 | מאת: shaigro

שלום, אני בן 39 ויש לי 2 בעיות שמפריעות לי. 1) יש לי בעיה להגיד את האותיות האלו ש","ס","ז","צ". לפי מה שקראתי, אומרים שזה "דחיקת לשון" האם ניתן לטפל בזה ? ואיך ? 2) טון הדיבור שלי הוא בסדר, אבל בטלפון אני נשמע קצת מוזר, האם ניתן לשנות את טון הדיבור שיהיה קצת יותר גבוה ? תודה מראש:

לקריאה נוספת והעמקה

התשובה חיובית שלתי השאלות. תלוי במוטיבציה והרצון שלך. הטיפול בגיל זה אינם בסל ולא מכוסות על ידי קופ"ח. תפנה באופן פרטי לקלינאי תקשורת

16/05/2015 | 13:34 | מאת: אייל

שלום, יש לי בעיה, אני בן 33 ומדי כמה ימים למשך שעה או יותר, אוצר המילים שלי בראש יורד בצורה משמעותית ברמה שאני לא יכול לדבר או לקרוא בצורה רגילה. הרבה מילים אני לא יכול להגיד אותם או לקרוא אותם או אפילו יש מילים שאני לא יכול לחזור עליהם כשאני שומע אותם. יש למישהו מושג ממה זה נובע?

המלצתי הראשונה, תבדק אצל רופא כללי וגם אצל נאורולוג, אשר יוכלו להעריך האם מדובר על סימן של בעיה רפואית. זו תופעה מאד נדירה ויכולה להוות סימו למחלה פיזית, ובכן, בכל תופעה או בעיה צריך קודם לשלול גורם פיזיולוגי ורק אחרכך, לחפש סיבה תפקודית. לך לשני רופאים ואחרכך תבין מה יש לך. בהצלחה

13/05/2015 | 21:24 | מאת: מאיר

שלום יש לי בן שנתיים וחצי הוא התחיל ממש להגיד משפטים שלמים לפני כמה חודשים , אבל שהוא מדבר הוא נתקל בקושי שאומר הרבה אה אה אה אה אה ואז אומר את המילה הוא שממש מתקשה להגיד את המילה שרוצה להגיד האם זה נורמלי? לפעמים זה נמשך ממש כמעט דקה עם האה אה אה ... תודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה

כן, זה נורמלי. עייני בתשובותי הרבות בעניין זה לאורך הפורום. תופעה שכיחה שמראה שהוא מתארגן במילים ומתחיל לדבר לפני שהוא ממשממוכן... חוסר שטף היבור, על רקע התפתחותי ונורמלי בהחלט

07/05/2015 | 21:55 | מאת: יעל

שלום, דודתי בת 67 לאחר אירוע מוחי מלפני 7 שנים לא שוקמה מעולם! היא סובלת מנכות פיזית וכן שפתית- ההפקה פגועה. לפני כשבועיים היא עברה אירוע נוסף ושוחררה לביתה. לי אין מידע איבחוני לגבי מצבה השפתי והקוגניטיבי (עושה רושם שההבנה והחזרה שמורות)כיום היא סובלת מהפרעה בבליעה! ללא אבחון של קלינאית תקשורת! אני סטודנטית להפרעות בתקשורת בשנה ג', לכן אני פונה אליך אם תוכלי לתת לנו קצה חוט למי לפנות כדי לקבל איבחון וטיפול של קלינאית תקשורת בהקדם האפשרי.

לקריאה נוספת והעמקה

קודם כל, בהצלחה בלימודים. לגבי הדודה, מצטערת לשמוע כי האירוע הראשון היה בגיל צעיר. בעקרון מגיע לה לקבל בדיקה אצל קליאני תקשורת, למעשה, אם הייתה מאושפזת, על פי נהלי משרד הבריואת, הייתה צריכה להיות מאובחנת על ידי קלינאית תקשורת במהלך האשפוז. כעת, כשהיא בביתה, תלוי בכמה גורמים. מי ממשיך לטפל בה? יחידה להמשך טיפול או הרופא הרגיל שלה? איפה היא גרה? מה מצב התנועתיות שלה, הולכת לא הולכת? מה תוכנית השיקומי הכללי שלה, מה נפגע אצל. מכוון שאת קלינאית תקשורת וקולגה בדרך, אשמח לשוחח איתך ולכוון אותה, ככל שאוכל. תתקשרי אלי 050-2099435 שבת שלום

07/05/2015 | 20:02 | מאת: אביב

שלום יש לי תינוקת בת שנה ו 5 חודש, אני נתקלתי בכתבה על אוטיזם ושם היה רשום לגבי תנועות מסוימות שיכולות לרמוז על אוטיזם לדוגמה רחרוח באף ונקישות בלשון ובשיניים, אלו 3 דברים שהבת שלי עושה, רח רוח באף היתה עושה בגיל קטן ועכשיו אני שמה לב שהיא מתחילה מדי פעם לעשות זאת שוב, לפעמים אני מוצאת אותה בוהה וכשאני קוראת לה היא מקשיבה, והיא גם מסתובבת כשקוראים לה בשמה,היא מכניסה כמעט כל משחק לפה, כשאני מראה לה איך לשחק היא משחקת היא חוזרת אחרי תנועות שאני עושה היא חוזרת אחרי מילים שאני אומרת היא מבינה כשאומרים לה להביא חפץ מסוים, היא מצביעה לדוגמה על האור ואמרת אור ועל נדנדה, היא יודעת להכניס קוביות לקופסה, היא יודעת לבנות מגדל של קוביותכשאני מראה לה, היא היתה עושה כאילו היא קוראת מספר ועכשיו זה פחת, היא יודעת קולות של חיות, היא מביאה חיבוק ונשיקה כשמבקשים לא תמיד היא רוצה אלא אם כן מראים לה,בגן יש ימים שהיא משחקת ממש יפה ויש ימים שהיא יכולה לבכות כל היום,האם יש מקום לדאגה? כי לפי מאמר זה יש נסיגה בהתפתחות בגיל הזה, אנ קצת הרבה מודאגת, תודה מראש על המענה

07/05/2015 | 20:11 | מאת: אביב

07/05/2015 | 20:12 | מאת: אביב

היא מתעסקת הרבה עם הלשון

לפי התאור לא מתרשמת מבעי, בטח לא אוטזם אשר הינו ביסוד בעית קשר ותקשורת

27/04/2015 | 16:33 | מאת: anonymus

שלום, ביתי בת שנתיים וחצי, בחודש האחרון התחילה לגמגם בצורה לא סדירה, חזרה על מילים, לא מוצאת את המילה שהיא רוצה להגיד, אך לא כל הזמן (בזמני עייפות והתרגשות זה מתגבר). נראה שהגמגום מפריע לה והיא מאוד מאוכזבת שהיא לא מצליחה להגיד את מה שרצתה. יש לציין שלפני שהגמגום התחיל היא דיברה בצורה שוטפת עם אוצר מילים גדול מגיל שנתיים. בנוסף, עד גיל שנתיים היא הייתה בגן דובר רוסית ועברית ומאז שעברה לגן חדש בגיל שנתיים היא מדברת רק עברית. האם יש לפנות לטיפול בגיל זה? הא ישנן המלצות? תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה

כדאי שתעעיני בתשובותי בפורום כדי לתשימי לב שמדובר על תופעה נורמלית ושכיחה ביותר, הילדה מחפשת את המילים (זה בעקר לילדים עם התפתחות שפה מהירה) ובנתיים משמיעה הברה או מילה, כתמשוך תשומת לב ויתן לה השהייה עד שתמצא את המילה. זה יחלוף ככל שלא תתני לכך חשיבות ולא תתחילי לפתח תאוריות, מה קרה ומה השתנה... הכל בסדר ולא ללחוץ עליה ולבדוק כל פעם האם זה עבר, התופעה שכיחה ולרוב חולפת עם הזמן, עד סביבות גיל 6, או קודם!

15/04/2015 | 20:26 | מאת: טלי

ערב טוב לבני בן ה 8.5 יש בעית היגוי בש שורקת לפני כשנה טופל אצל קלינאית תקשורת ותמיד היה עובר לתקופה קצרה ואחכ שוב חוזר אני חזרתי איתו בבית על התרגילים אך רק בזמן שזה חזר לו עכשיו תקופה ממושכת שוב התחיל לדבר בש שורקת אך מידי פעם ומיום ליום שמעתי הדרדרות ועכשיו חזר לנקודת ההתחלה הוא דיי מתייאש מהתרגילים שאני עושה איתו יש לציין שהילד מטופל בעוד תחומים לפחות 4 פעמים בשבוע ויש עליו עומס מבחינת תרגולים שעליו לבצע השאלה שלי היא מדוע הבעיה חוזרת על עצמה והאם לקחת אותו לקלינאית אחרת? האם מצב זה יכול לעבור ולא לחזוראו שתמיד יהיו השלכות גם בגיל הבגרות? אשמח לתשובות אני די בלחץ תודה

לקריאה נוספת והעמקה

מטרת הטיפול לשנות הרגלי דיבור ובטח לא "לתרגל", יכול ליהיות שסיימתם את הטיפול מוקדם מדי, בשלב שעדיין לא הגיע לשימוש ספומטני ועקבי, זה שלב שבו משחקים ועושים פעילויות שהן מקפידים על דיבור נכון. אם הוא מטופל בעוד תחומים, יכול להיות שהבעיה שלו ביישום או העברה, והקושי בשימוש בהיגוי נכון נובע מיתר קשייו. רצוי להתייעץ עם איש המקצוע שמרכז את כל הטיפולים. קלינאית נוספתך, אחרת או אותה האחת תוכל לסייע לו במידה והוא מעוניין ובעל רצון לשנות הרגליו. קצת דומה להבדל בין לעשות דיאטה ולשמור על משקל הנכון,

08/04/2015 | 18:07 | מאת: אביב

שלום יש לי תינוקת בת שנה ו 4 חודש והיא התחילה לנקוש בשיניים שזה חדש,ולמשוך באף שזה משהו שהיתה עושה כשהיא היתה קטנה יותר עד גיל שנה בערך ועכשיו היא עושה זאת שוב, חשוב לציין שהיא לא עושה זאת בשנתה, היא ממלמלת ויודעת לומר כמה מילים בודדות,היא יודעת איברי גוף, קולות של חיות מסוימות, לשים קוביות בקופסא, היא מכניסה האם זה בסדר? תוף, ואיך אפשר להפסיק את ההרגל הזה, כי ככל שאומרים לה לא היא עושה את זה יותר, אני מקווה שאני בפורום הנכון, תודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה

תבדקי האם יש סיבה רפואית להתנהגות שתארת, לאחר מכן, אם הכל בסדר, תניחי לה ותשתדלי לתת לה גירויים שיפתחו אותה ולא תשימי אותה במשום שיקבל ביקורת או משהו שיגרום לדימוי עצמי שלילי

06/04/2015 | 11:37 | מאת: אפרת

שלום בני בן ה-11 הוגה את האות ר' עם הלשון ולא מהגרון. קצת כמו עולה חדש, רק שהוא יליד הארץ ועברית היא שפת אם. הוא טופל אצל קלינאית כשהיה בן 3-4 כי היו לו שיבושי הגייה אחרים של האותיות ל' ועוד כמה שכבר שכחתי וזה הסתדר. נותרנו עם ה-ר' ואמרתי לעצמי שזה לא נרא בכלל, הרבה אנשים מדברים עם ר' כזו. אבל לאחרונה שמתי לב שכשאנשים מעירים לו בצחוק או מחקים אותו (צוחקים איתו) זה כן מפריע לו והוא נעלב. ניסיתי ללמד אותו להגיד רררררר מהגרון, אבל זה נראה כאילו אין לו בכלל יכולת, הוא לא מצליח. האם זה דבר שניתן לתקן? האם לרדת מזה? אני רוצה לציין שבהיסטוריה המשפחתית יש גמגום גנטי ודיבור מהיר (בליעת הברות על הדרך) ואני די מודה לאל שהוא לא מגמגם אלא רק הוגה את הר' בצורה כזו. מה את ממליצה?

לקריאה נוספת והעמקה

הצעתי שתשוחחי איתו על כך ואם הוא מעונין, תפני לקלינאי תקשורת. הוא יכול ללמוד להגאות את ה /ר/ כמו ישראלי, לפי הצורך והמוטיבציה שלו. העקר שלא יפתח רגישות לצורת הדיבור. בעמצי הוגה /ר/ קדמית ומשתמשת באחורית רק לתירגול עם ילדים או להבהרת מילה, לפי הצורך בהצלחה!

31/03/2015 | 22:29 | מאת: אבי

שיחקתי עם אחיין שלי מה גדול ממה, הראיתי לו ביד אחת 3 אצבעות וביד שניה 2 אצבעות. אח"כ בקשתי ממנו שהוא יעשה אותו דבר והוא לא הצליח לפתוח 3 אצבעות לבד. ידוע לי שיש לו בעיות של שרירים בידיים וצריך לחזק אצלו את השרירים. יש תרגילים מומלצים לפתיחת אצבעות?

31/03/2015 | 22:36 | מאת: אבי

שכחתי להוסיף שהוא עוד חודש בן 6

31/03/2015 | 22:29 | מאת: אבי

שיחקתי עם אחיין שלי מה גדול ממה, הראיתי לו ביד אחת 3 אצבעות וביד שניה 2 אצבעות. אח"כ בקשתי ממנו שהוא יעשה אותו דבר והוא לא הצליח לפתוח 3 אצבעות לבד. ידוע לי שיש לו בעיות של שרירים בידיים וצריך לחזק אצלו את השרירים. יש תרגילים מומלצים לפתיחת אצבעות?

לקריאה נוספת והעמקה
31/03/2015 | 22:35 | מאת: אבי

שכחתי להוסיף שהוא עוד חודש בן 6

01/04/2015 | 13:36 | מאת: חגית שגיא

אבי שלום, זה פורום הפרעות בתקשורת... אנא פנה לפורום הנכון

28/03/2015 | 16:23 | מאת: אורלי

בתי נבונה וחכמה היא כבר מדברת יפה ומבינה הרבה אבל היא לא קוראת לי. נגיד שהיא מתעוררת מהשינה אני שומעת אותה מתלוננת בשביל יחס אבל היא לא אומרת אפילו אמא. בנוסף אם יש משהוא שהיא רוצה או לא רוצה היא לא אומרת כן או לא אפילו כשאני פונה עליה בשאלה שהיא מבינה.

מה השאלה?

19/04/2015 | 13:02 | מאת: orli

התקשורת שלה דלה אך יש לה אוצר מילים רחב אין בזה בעיה?

11/03/2015 | 15:48 | מאת: לורן

היי, הופנתי לבדיקת שמיעה עקב טנטון פועם באוזן ימין, בבדיקת שמיעה הכל היה תקין למעט אוזן שמאל שם יש אסימטריה של 30DB בתדר 6000 HZ. מזה שלושה ימין אני סובלת מצפצופים באוזן שמאל,לאחר ביקור חוזר אצל הרופא הוא שלח אותי לבדיקת bera ולהמשך טיפול בטנטון הפועם בCT ראש. כששאלתי אותו מה יכולים להיות הממצאים הוא לא ממש שיתף פעולה ולכן אשמח לשאול עד כמה חמור המקרה הזה? ובעיקר ממה זה יכול לנבוע? בת 27 בריאה לללא מחלות רקע, מטופלת באסטו לחרדות. תודה

לקריאה נוספת והעמקה

לא יכולה לכתוב רשימה של סיבות לטינטון, כי לא יהיו משמעותיות. ברור שחרדה ולחץ (רגשי או דם) יכולים להחמיר כל תופעה. תמשיכי את הבירור הרפואי בהצלחה

10/03/2015 | 01:55 | מאת: יואל

התחילו לי לפני כמה ימים כאבים בבליעה הסתכלתי במראה ואני יודע איך נראת דלקת שקדים אך ראיתי משהו מאוד מפחיד ומדאיג הנה תמונה http://srv2.jpg.co.il/9/54fe32119eb49.jpg

לקריאה נוספת והעמקה

נא לפנות לרופא המטפל

19/02/2015 | 20:47 | מאת: שרית

שלום, בני בן חודשיים וחצי, בבדיקת התפתחות בטיפת חלב גילו שהוא לא מגיב לקול (עד עכשיו לא שמתי לב) הרעישו משני צדדיו והוא לא הגיב לקולות כלל. בבית ניסתי הכל, טרקתי דלתות, פוצצתי בלונים, מוזיקה חזקה, והוא לא נבהל, לא הסתובב לא הגיב כלל. לא זוכרת ולא שמתי לב מה היו תגובותיו לקול בחודשים שעברו. בבדיקת השמיעה בבית החולים יום לאחר הלידה יצאה תקינה. אציין שכבר כמעט חודש וחצי הוא מאוד מקורר ומנוזל, בערך שבועיים בקושי אכל בשל ההתקררות. לא היתה דלקת באוזניים או חום. פשוט היה מקורר ומנוזל. האם ייתכן במצב זה שהוא כן שומע? אני אלך לרופא ואקח הפניה לבדיקת שמיעה ולהפניה לאאג. אך בכל זאת אשמח לקבל תשובה האם זה יכול להיות מצב זמני בר פיתרון? האם סביר שתינוק שעבר בדיקת שמיעה בבית החולים יום לאחר הלידה ועבר אותה עדיין יסבול מלקות שמיעה?

לקריאה נוספת והעמקה

ראשית, אל תכנסי ללחץ עד שהוא יעבור את כל הבדיקת. לפי התאור שלך, יכול להיות שההתקררות והנזלת גורמים לירידה בשמיעה, מסוג של אוזן תיכונה וככל שהוא יבריא מההתקררות כך גם האוזניים יהיו יותר מאווריים, הכוונה לכך שיכולים להיות הצטברות של נוזלים באוזן, ללא דלקת. נוזלים נקיים שפוגעים בתפקוד האוזן התיכונה ובהולכה של הקול, מצב פתיר בהחלט! לגבי הבדיקה בבית החולים, מספר קטן מאד של ילדים עוברים את הבדיקה בבית ביולדות ומתגלים מאוחר יותר כבעלי לקות שמיעה, זהו מספר קטן מאד, אך אפשרי. טוב עשית שלקחת הפניה לבדיקת רופא אאג וגם לבדיקת שמיעה, תבצעי את שתי הבדיקות האלה ואחר כך, תידעי מה גורם לקושי בשמיעתו של בנך. בנתיים, תהני ממנו ותשתדלי לשמור על רגיעה, סיכוי סביר שהכל בסדר והקושי בשמיעה יחלוף ככל שהוא יהיי בריא. כל טוב

אצל ילדים קטנים הרבה פעמים קיימת תופעה של החלפת עיצורים כמו ביטוי של A במקום E. יש שם מדעי לתופעה הזו? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

כן, הפרעות היגוי

10/02/2015 | 18:02 | מאת: דנה

שלום, בת שלי בכיתה ג. לפעמים היא בונה משפט בצורה לא נכונה. היא מכניסה מילות קישור לא מתאימות למשמעות שהיא רוצה לבטא. למשל גם ככה ואפילו - נכנסות במיקום לא נכון במשפט או מיותרות לגמרי במשפט. או להפך מחסירה מילת קישור ואז קשה לה להביע את עצמה. איך אפשר לפתור בעיה כזאת? האם עבודה עם מורה מתקנת זה מספיק? או האם זה תחום של קלינאי תקשורת? על מה זה יכול להצביע? תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה

לפי התאור שלך אני מניחה שיש לה עוד קשיים בלימודים, יכול להיות בכתיבת משפט ברור, במתן תשובה שלמה לשאלה ובהבנת קטעים ארוכים, מהכתב. רצוי שהיא תעבור הערכה של קלינאי תקשורת שעובד עם ילדים בגיל זה. ההתערבות, בהתאם לקשיים המזוהים, בהחלט קלינאי תקשורת עדיף על מורה להוראה מתקנת, אלה אם תאובחן כבעלת לקות למידה, אז היא תזדקק לצוות רב מקצועי.

05/02/2015 | 10:28 | מאת: קרן

הי, בני בן שנתיים ושלושה חודשים. בבית הוא שומע 3 שפות. אביו מדבר איתו ספרדית , אני עברית , וביני לבין בעלי אנגלית. הוא מדבר לא ברור וחווה לא מעט תסכולים בגלל חוסר היכולת שלנו להביו אותו לפעמים. התייעצתי עם מדריכת הורים שהעלתה השערה שיכול להיות שהקושי שלו הוא שאין לנו שפה משפחתית, והרבה מהשיח בבית הוא לא מבין מאחר ואיננו מדברים אליו באנגלית באופן ישיר. מה דעתך? האם כדי שאעבור לדבר איתו באנגלית (מבחינתי זה כמו שפת אם כך שאין לי בעיה) או שזה ישגע אותו לגמרי בגיל כזה? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

במחקר נמצא שילדים בלי בעיות יכולים לרכוש כמה שפות יחד, ילד עם קשיים מתקשה גם בחשיפה לשפה אחת בלבד. אז... אי אפשר לדעת מתי דווקא החשיפה שלתי שפות מהווה גורם בעמצו, שלוש שפות בודאי מקשה וכמו שאת אמרת, משאירים אותו "בחוץ" מהתקשורת המשפחתית. יכול להיות שיהיו לו קשיים בכל מיקרה, הוא עדיין צעיר! האם הוא עבר בדיקת שמיעה? אם לא, רצוי למען הסדר הטוב. האם מבין את הנאמר לו? ביזה שפה יותר קל לו? מה השפה המדוברת בסביבתו? מה ידבר עם הילדים בגן? למה את מדברת אנשגלית עם בעלך" האם הוא לא יודע עברית? השאלה מה בא לו מהלב, ומה לך? באיזה שפה תאוהבי ותכעסי על בנך? באיזה שפה תחנכי אותו ותהייה בטוחה שהוא מבין? וםא יש משהו דחוף, באיזה שפה תקראי לו? לשאלה אין תשובה פשוטה, רצוי בודאי שתבדקו את הנושא לעומק, קודם בניהם ואחר כך, לפי הצורך עם קלינאי תקשורת שיכול לבדוק את הפערים בין הגיל הכרונולוגי שלו והתפקוד השפתי. מה שחשוב מאד הז לשמור על שפה אחת למבוגר אחד - להיות עקביים ולא לשנות כל פעם שפה, כי אז הוא יהיה באמת מבולבל. בהצלחה!

02/02/2015 | 08:53 | מאת: gal

בני בן 3 וחודשיים. עוד כשהיה בן שנתיים שמתי לב שהוא לא כל כך מבטא חולם, וגם היום הרבה פעמים הוא מבטא קמץ במקום חולם (למשל "המן זמן" במקום "המון זמן"), מה שהופך את הדיבור שלו לקצת לא מובן. אם אני אבקש ממנו להגיד "המון" במקום "המן" הוא יגיד המון באותו רגע אבל בפעם הבאה שיגיד ביוזמתו את המילה הוא שוב ישבש אותה. האם זה נורמלי לגילו? האם מראה על בעיה כלשהי באזור הפה? האם יש גיל שאם עד אליו לא מטפלים בבעיה קשה יותר לתקן אותה?

02/02/2015 | 21:09 | מאת: גל

הערב ביקשתי ממנו שיחזור אחרי על מילים עם חולם ושמתי לב שהוא בעצם לא מבטא את זה נכון (זה כמו O במבטא אמריקאי, שדומה לקמץ)

ממליצה לך לפנות לקלינאי תקשורת, להערכה וטיפול. בנך זכאי לטיפול דרך קופת חולים, בהשתתפות עצמית מינימלית במקביל רצוי, למען הסדר הטוב, לבצע בדיקת שמיעה...רק לסגור פינות! בהצלחה!

27/01/2015 | 08:30 | מאת: didi

שלום שאלה בנוגע לבת 7 עם אפרקסיה ,מושתלת בצד אחד ועם מכשיר באוזן השניה, הילדונת המתוקה הזאת מתפתחת יפה ולומדת בכיתה א עם משלבת בבית ספר, בכל התחומים יש התקדמות יפה מאוד פרט להיגוי המילים ( למעט אמא והאח והמשלבת אף אחד לא ממש מבין אותה). קלינאית התקשורת שעובדת איתה עובדת איתה על הרחבת אוצר המילים והשפה. כרגע אין עבודה על ההיגוי עצמו, האם ניתן לשפר את הדיבור רק ע"י למידת קריאה? האם צריך עוד תרגילים שמותאמים אך ורק להיגוי? מה קלינאיות עושות בד"כ עם בעיות היגוי? תודה רבה ויום נעים :)

לקריאה נוספת והעמקה

לא יודעת מי את בשביל הילדה, וקשה לי להתייחס כך. לצערי ביה"ס מעמיד לפניו את המטלות הלימודיות ולא הדיבור, כך נאמר לי מספר פעמים. בודאי שהיא זקוקה לעבודה גם על תחום הדיבור וההיגוי ולבטח מובנות הדיבור. ממליצה לשוב לקלינאי התקשורת או למערך שביצע את השתל ולקבל את עצתם. הילדה לא "מושתלת" היא עברה שתל השבלול... לא ממש אותו דבר!

18/01/2015 | 17:05 | מאת: קרן

שלום רב בני בן שנתיים וחודש. ילד חייכן וחכם בצורה חריגה. (מרכיב פאזלים של 12 חלקים, מדבר כמעט שוטף, נגמל לבד ביומיים ועוד ועוד). יש לי הרגשה שיש לו בעיה חברתית. כשילדים בגילו מתקרבים אליו הוא נראה חרד. הוא לא מגלה סימנים של משחק משותף. אם מישהו מתקרב לצעצועים שלו הוא ישר מתגונן ואפילו מתחיל לבכות ולדחוף. לא אוהב שילדים אחרים נוגעים בו. משחק יפה עם אחותו בת 5 ובת דודה בת 3.5. אוהב מאד לחבק את החברות של אחותו. עם מבוגרים מתקשר מצוין!!! לפעמים ברמה מדאיגה כי גם עם מבוגרים זרים. בגן אומרות שמשתלב נהדר (הכי קטן בגן של בני 2-3 עם 35 ילדים) . אבל אני רואה התנהגות חברתית שכבר מרגישה לי חריגה. מה עושים? כדאי לקחת לאבחון בגיל כזה?

לקריאה נוספת והעמקה

מה כבר יכול להיות כל כך חריג, שבגן אומרים לך שהוא מסתדר יפה? איך את חושבת שילמד להתנהג בחברה? זה תהליך ותפקידך לתת לו בטחון ולאפשר לו הצלחות וגם כשלונות, כך לומדים. אולי צריך את התמיכה שלך ואולי צריך להתנסות ולהחליט לבדו כיצד רוצה להתנהג? אולי יש לו רגישות לרעש ובגלל זה קשה לו עם ילדם אחרים? זה גיל צעיר להיות בקבוצה כל כך גדולה, הוא צריך ללמוד להנהל עם כוווולם! בגיל זה המשחק הינו מקביל, לשחק ליד ילדים אבל עדיין לא ביחד ובטח לא בשותפות. עם אחותו ודאי היא מובילה ולמעשה גם מלמדת אותו התנהגויות מסויימות. תהייה סבלנות ותאפשרי לו לגדול, בלי להיות תחת תצפית או פרשנותלהתנהגותו. בהצלחה

14/01/2015 | 12:57 | מאת: רבקה

בני בן שנה ועשרה חודשים מבין הכל, פעיל,יודע לבצע כל פעולה שמבקשים ממנו ומשתמש בגסטות בצורה טובה מאוד. אך אני מוטרדת מכך שלא מצליח להפיק מילים חוץ מאבא, עוגה,חנה ועכבר.. יודע להגיד איך עושים החיות. האם עלי להיות מוטרדת ולהתערב מבחינת קלינאית תקשורת וכו? בקרוב תהיה בדיקת שמיעה..

לקריאה נוספת והעמקה

בדיקת שמיעה ולהמתין, עד גיל שנתיים בו צריך לחבר שני מילים ביחד... מכוון שאת מתארת ילד תקשורתי, לא ניראה לי שיש בעיה מיוחדת או גדולה. קלינאית תקשורת, לאחר בדיקת שמיעה ולקראת גיל שנתיים ושלושה חודשים בהצלחה

11/01/2015 | 15:43 | מאת: אנונימי

שלום אני מגמגמת ואני רוצה לדעת איך להעלים את זה ישלי ביטחון גבוה ואני רוצה שזה יפסק אני מגמגמת כבר 5 שנים ואני לא רוצה ללכת לקליניקה או פסיכולוג אמרו לי שליקרא ספרין זהעוזר

לקריאה נוספת והעמקה

אם יש לך ביטחון, אין לך בעיה במיוחד אם את לא רוצה ללכת לטיפול, אז סימן שזה לא ממש מפריע לך אז, מה השאלה???

07/01/2015 | 20:14 | מאת: מיטל

שלום, רציתי לדעת האם ידוע לכם מה יש ביום עיון לקראת תואר ראשון בקרייה האקדמית אונו? האם זה ראיון מצבים או לא? אישי או קבוצתי?

תצטרכי לפנות ישירות אליהם

30/12/2014 | 15:11 | מאת: יעל

בני בן 3. יש לו בעיות היגוי כמו למשל אומר "מובגרים" במקום "מבוגרים". את רוב המילים אומר בסדר אבל מידי פעם יש לו שיבושים כמו שציינתי למעלה (אני חושבת שזה בעיקר שיבושי ניקוד, כלומר מחליף צירה או שורוק בפתח, למשל). בדיקת שמיעה לפני חודשיים יצאה תקינה. לפני שנה וקצת עבר ניתוח כפתורים עקב נוזלים באוזניים. האם זה תקין עדיין בגיל 3 או שיש לפנות לטיפול?

לקריאה נוספת והעמקה

יש ילדים שמשבשים מילים "ארוכות" לעתים, תחזרי בשבילו על המילה, בקצב איטי תוך הדגשת ההברות, אם הוא רוצה, תעזרי לו בחזרה על המילה, אם לא מעוניין,לא חשוב העקר שהוא ישמע את המילה על כל חלקיה ובסדר נכון של ההברות אם יש בעיה של מובנות כללית של הדיבור, אז עליך לפנות להערכה והדרכה לקלינאי תקשורת. בהצלחה

30/12/2014 | 14:21 | מאת: ניסי

יש לי בת בת 3 היא מאוד מפותחת ומתקדמת מבחינת דיבור. בחודשיים האחרונים החלה ממש להתקע עם מילים ולגמגם.היא לא מגמגמת בכל המילים אלא בעיקר במילה הראשונה של המשפט. האם יש לנו סיבה לדאגה? האם יש צורך לקחת אותה לבדיקה כלשהי? תודה רבה!

לקריאה נוספת והעמקה
05/01/2015 | 10:41 | מאת: חן לדרר

ניסי שלום בדרך כלל מדובר בתופעה נורמלית בהתפתחות הניכרת חוסר שטף התפתחותי. חשוב מאוד כיצד מגיבים לנושא: להתנהג כרגיל - לא להתייחס לאיך אומרת אלא לתוכן, להיות סבלניים ולשדר הכר כרגיל. בתקופה כזו מומלץ להפחית בדרישות השפתיות כלומר לא לשאול אותה שאלות 'הדגמה' מול אחרים (ספרי לסבתא מה עשינו אתמול וכדומה) ולהעדיף שאלות שניתן לענות כן/ לא. במקביל חשוב לא לוותר בעניינים אחרים כגון משמעת כדי שלא יהפוך לכלי יעיל להשגת מטרות. התופעה הזו לרוב עוברת תוך 1-3 חודשים. פונים לאבחון קלינאית תקשורת כאשר : - התופעה נמשכת מספר חודשים - כאשר יש החמרה משמעותית באופן בן נתקעת או שמביעה לחץ , נמנעת משיחה וכו' - כאשר אתם מוטרדים מאוד בהצלחה

28/12/2014 | 18:02 | מאת: שמוליק שרון

שלום רב, אני בן 37, כילד פספסתי את העלייה במודעות להפרעות קשב והפרעות נוירולוגיות אחרות אצל ילדים.... אף פעם לא אובחנתי, אך כרגע התחלתי בתהליכים. שאלתי היא - למי או איזה מרפאה אני יכול לפנות כדי לאבחן הפרעה בפענוח הדיבור? זה לא מכוסה בביטוח כללית מושלם שלי... שום דבר לא מכוסה למבוגרים בתחום הזה. כבר שנים ידוע לי שאני לא שומע טוב כמו אנשים אחרים, אבל הבעיה היא לא הווליום, אלא כמה ברור אפשר לשמוע/ להבין אותם. זה כמו דיסלקציה - רק בשמיעה. תודה מראש, שמוליק

לקריאה נוספת והעמקה

מה שאתה מתאר ידוע ומוכר מזה שנים ומהווה לעתים הבסיס ללקויי למידה ורכישת קריאה. יש צורך באבחנה שמיעתית כדי להבין דיבור ולהתמצא בתוכן של שיחה, במיוחד קשה על רקע של רעש ומסיחים אחרים. הצעתי שתפנה למכון שמיעה בתל השומר, לדר' יעל חנקין, אשר מנהלת את המכון. היא מתמחה בתחום זה! תפנה אליה וקבל את עצתה, לבטח יזמינו אותך לביצוע סידרה של בדיקות שמיעה מיוחדות לגילוי איכות השמיעה, הפיענוח והאבחנה השמיעתית. בהצלחה!

25/12/2014 | 11:39 | מאת: שמחה

שלום, התינוק שלי בן שלושה שבועות הוא עבר בדיקת סינון שמיעה בבית חולים שלא הצליחה. לאחר שבועיים חזרנו על הבדיקה שזה כלל בדיקת }TEOAE ] וכן בדיקת BERA התוצאה שוב לא תקינה. קלינאית התקשורת שלחה אותנו לרופא א.א.ג וכן לעשות בדיקת BERA אבחנתית. ההמתנה לבדיקה כזו אורכת מספר חודשים. אני רוצה לדעת ברור מה מצפה לי האם יש סיכוי שאין בעיה מהם הסיכוים לגבי השמיעה של הילד הכי גרוע והכי טוב שיכול להיות

לקריאה נוספת והעמקה

ילוד שמזוהה כבעל חשד ללקוי שמיעה, זקוק לאבחון והתערבות מוקדמת כדי להבטיח את התפתחות השפה והדיבור בדרך הטובה ביותר. המיקרה הטוב, שמתגלה ירידה בשמיעה בגיל מוקדם, ניתן לתתת כבר מכשיר שמיעה ואם יש צורך, לתכנן ניתוח של השתלת מנגנון אלקטרוני שיאפשר לתינוק לפתח שפה ודיבור כיתר הילדים. כשליש ממקרי ם של ילדים שמתגלה אצלם ירידה משמעותית בשמיעה, אינם שייכים לקבוצת סיכון ולא ידוע מה הסיבה, באחרי יכול להיות גורם תורשתי או מחלה או פגיעה בהתפתחות האוזן הקשורה לחשיפה לוירוסים או בעיה אחרת תוך רחמית. בכל מיקרה, היום ישנם דרכים לאבחון והתערבות בגיל מוקדם ביותר, ויש הרבה מה לעשות. רצוי לא להמתין חודשים עד לבירור סופי, גם אם תצטרכו לנסוע הרחק מהבית לביצוע הבדיקה האבחנתית, כדי מאד לזרז את הבדיקה ולאפשר התערבות מוקדמת, אפילו לפני גיל חצי שנה. ילדים עם ירידה בשמיעה, היום, יכולים להתפתח ולגדול כיתר הילדים, ללא בעיות חמורות אך עם תמיכה וטיפול. ישנם בארץ מספר רב של תוכניות לטיפול בתינוקות המאובחנים עם חשד לירידה בשמיעה, בהצלחה,

24/12/2014 | 12:56 | מאת: תמר

שלום רב, לבני בן 1.8 יש שקדים נושקים והדבר מאד מקשה עליו בבליעה . הוא אוכל רק מעדנים מטרנה גרבר . באכילת מוצקים הוא נחנק. רופא אאג היפנה אותנו לקלינאית תקשורת מתמחה בבליעה או לריפוי בעיסוק כדי לעזור לו. אם זה לא ילך המליץ על ניתוח להוצאת שקדים. כיצד קלינאית תקשורת יכולה לעזור במקרה זה? האם הסיכוי גבוה להצלחה. תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה

המצאןת השקדים ממלא את הרווח שבאו המזון צריך לעבור ולכן בנך מתקשה בעוררות רפלקס הבליעה, השיעול וחנק (השתנקות) שמויעיםפ בעקבותיו הינם סימנים של קושי בהפעלת הרפלקס כשיש נופ יותר גדול, כמו במוצקים לעומת נוזלים. ניתוח להסרת השקדין בודאי יטיב איתו מבחינת הבליעה ואני מניחה, גם בשינה ונשימה בכלל ובשינה בפרט. יש מקום גם לבדיקת שמיעה והערכת ההשפעה של השקדים גם על השמיעה. קלינאית תקשורת יכולה להעריך את יעילות מנגנון הבליעה ותקינות פעילות ותחושה בפה, לצורך אכילה. במידה ויש מחסום (כמו השקדים) הטיפול צריך להיות משולב, תפקודי (ע"י הקלינאי) ןמבני (ע"י הניתוח והסרת המחסום)

17/12/2014 | 09:20 | מאת: אמא

שלום בני עוד מעט בן 11 חודשים כמה הבהרות צריכות להיות לו ומה הם? כי בנתיים תקוע במילה אחת רוב הזמן ממלמל פה ושם אבל מילה העיקרית שלו זה אה תה אה תה לפעמים יש גה גה מה מה ואבא הוא מאוד רוצה לדבר אבל נראה תמיד שמנסה להוציא מילה זה נתקע לו..וישר אוצר עוד הפעם את המילה אה תה ...נשמע כמו אתה!

בגיל זה ממלמלים מה שרוצים.... אם הוא שומע טוב, אין לך כרגע דאגה

07/12/2014 | 13:41 | מאת: אבא

יש לי שאלה, אם אני עושה אבחון לבני בבית חולים ציבורי, עם הפנייה, ונותנים אבחנה. האם זה קובע את כל חייו? לחזה מוסד לימודי/ גן... הוא יילך? אני שואל בעצם אם זה נשאר בחיסיון הרפואי של הילד או שהאבחנה עוברת מהרופא המשפחתי למוסדות?

היום אסור להעביר מידע, ללא הסכמה כתובה של ההורים, האדם עצמו או האפוטרופוס החוקי. חסיון רפואי הינו אחד הכללים הבסיסיים בכבוד אדם וחרותו ובחוק זכויות החולה. בהסכמתך המידע יעבור לרופא המטפל, וגם זאת, לפי מקור ההפניה או לי בקשתך.

1 ... < 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > ... 74